Produse :: asigexpress

ASIGExpress 2003 este un sistem informatic destinat managementului politelor de asigurare, a agentilor si a posibilelor sucursale, a stocurilor de polite, a daunelor, precum si generarii de rapoarte specifice.

ASIGExpress 2003 este un sistem informatic complex, constituit din module care pot functiona si independent. Toate modulele sistemului ruleaza pe platforma Microsoft Windows (minim versiunea 98) si folosesc baze de date de tip SQL server (Oracle, PostgreSQL, Microsoft SQL Server, etc.). Alegerea tipului de server de baze de date este optiunea integrala a clientului, sistemul având optimizari pentru toate serverele majore existente. Ca performante, sistemul informatic a fost testat si functioneaza bine la peste 1.000.000 de polite de asigurare introduse, având în medie 10 rate, cu agenti si reasiguratori. Astfel, numarul total de înregistrari în baza de date depaseste 1.000.000.000.

Necesitatile din punct de vedere al tehnicii de calcul sunt minime, atât statiile de lucru cât si perifericele (imprimante, etc.) neavând nevoie de putere sau caracteristici deosebite. Puterea de calcul a serverului se stabileste proportional cu marimea estimata a tranzactiilor prognozate, a numarului de utilizatori concomitenti si a tipului de server de baze de date si a platformei dorite de catre client.


Software-ul ofera mai multe module de utilizare :
  • Modulul Management Utilizatori


    Acest modul asigura crearea si stergerea de utilizatori, precum si acordarea de drepturi distincte acestora la diversele module ale sistemului. Drepturile de utilizare sunt:

          citire - utilizatorul are dreptul de a vizualiza datele modulului respectiv, dar nu le poate modifica sau sterge.

          citire-scriere - utilizatorul are dreptul de a vizualiza si modifica datele specifice modulului, dar nu are dreptul de a sterge înregistrari.

          administrare - utilizatorul are dreptul de a altera în orice fel datele modulului, inclusiv de a sterge înregistrari, plus functiuni suplimentare specifice modulului.

     
  • Modulul Contact


    Acest modul este baza întregului sistem informatic. Modulul gestioneaza lista de persoane care au sau au avut legatura în orice fel cu firma dumneavoastra. Contine astfel agenti, asigurati, reasiguratori, coasiguratori, utilizatori, etc. împreuna cu toate datele lor de contact. La prima vedere este o simpla agenda telefonica dar de capacitate mare si nelimitata ca structura. Dar avantajele nu se opresc aici. Adevaratele atuuri ale modulului sunt:

     - posibilitatea data diverselor departamente de a avea acces la informatii despre persoane/companii, informatii introduse de alte departamente sau persoane, altfel decât prin metoda clasica de a cauta în cadrul companiei colegul care cunoaste datele respective.

    - având în vedere faptul ca este mult mai simplu si eficient a folosi aceasta baza de date fata de anticele liste de telefoane care exista pe biroul fiecaruia, angajatii o vor prefera, lucru care nu conduce numai la cresterea productivitatii ci si la situatia în care, eventual, angajatul care îsi înceteaza activitatea în cadrul companiei nu poate pleca cu lista de clienti.

    - posibilitatile de cautare. Nu trebuie sa cunoasteti prea multe amanunte despre ceea ce cautati. Specificati de exemplu numele firmei si veti primi lista cu toti angajatii cunoscuti ai acesteia. Cautati o parte dintr-un numar de telefon pe care l-ati ratat fiindca erati într-o întâlnire importanta si, daca este în baza de date, veti afla cine v-a cautat. Nu uitati ca telefoanele mobile au în medie 500 de numere posibile în memorie, pe când în contact puteti introduce sute de mii.

    - viteza extraordinara de cautare. Un exemplu concret: 1.000 de companii, 2.500 de persoane (angajate la aceste companii sau nu), 3.500 de adrese si 12.000 de contacte (telefoane, faxuri, adrese e-mail). Orice cautati veti gasi în mai putin de jumatate de secunda si asta folosind un server de baze de date entry-level valorând mai putin de 1.000 USD.

     
  • Modulul Liste Generale

    Acest modul permite modificarea listelor generale folosite de catre modulele sistemului informatic. Aceste liste includ:

    - Cursul de schimb si lista de valute
    - Tipurile de polita Tipurile de risc si alocarea acestora pe tipuri de polita
    - Clasele de risc
    - Tari
    - Zone de acoperire
    - Motive de dauna

    precum si multe altele.


     
  • Modulul Agenti


    Acest modul se concentreaza asupra operatiunilor specifice agentilor si broker-ilor. Astfel, folosind acest modul, se pot defini sucursale si agenti precum si legaturile dintre acestea, se pot specifica date suplimentare ale acestora, cum ar fi codul fiscal, numarul de înregistrare la Registrul Comertului, etc.

    Modulul serveste si la activarea sau dezactivarea temporara sau definitiva a unui agent.

    Deasemenea, folosind modulul Agenti, se specifica comisioane defalcate pe tipuri de risc, cu valabilitate temporara sau definitiva. Dupa specificarea unuia sau mai multor comisioane, efectele acestora în rapoartele specifice sunt imediate.

  • Modulul Reasigurare si Coasigurare


    Cu aceste module se pot defini reasiguratori si, respectiv, coasiguratori. Fiecarui reasigurator si coasigurator îi corespund una sau mai multe reguli care, aplicate la diversele polite introduse, genereaza reasigurarea si coasigurarea curenta. Astfel, aceste reguli depind de riscul asigurat, de tipul de polita specificat, de perioada în care este introdusa polita în gestiune, de suma asigurata, etc.

    Se pot specifica mai multi reasiguratori si/sau coasiguratori pe fiecare risc asigurat din orice polita.


     
  • Modulul Magazie de Polite

    Acest modul are ca unic scop gestionarea stocurilor de polite si ale miscarilor acestora pe tot traseul lor de la tipografie, prin magazie, pâna la agent si înapoi.

    Astfel, se pot genera diverse magazii apartinând diverselor sucursale care pot primi pachete de polite de la alte magazii sau direct de la tipografii. Magaziile pot aloca agentilor calupuri de polite iar acestia le pot returna magaziilor pentru a fi transferate altor agenti, etc.

    Politele astfel distribuite au diverse caracteristici cum ar fi tipul de polita, seria si numarul, pretul unitar de cost.

     
  • Modulul Polite Generale

    Acest modul este modulul principal al sistemului informatic. Cu ajutorul acestuia se poate introduce, edita, sterge orice tip de polita, continând oricâte riscuri, având perioade de valabilitate diferite sau nu, fiecare risc având suma lui asigurata, prima de asigurare, setul propriu de rate si plati, etc.

    Introducerea,modificarea sau stergerea unei polite din baza de date modifica automat si în timp real stocurile existente de polite, comisioanele exigibile si neexigibile, ratele catre reasigurator si coasigurator, precum si toti indicatorii standard precum prime brute subscrise, rezervele de prima, rezervele de catastrofa, etc.

    Exista posibilitatea realizarii unor module specializate si dedicate pentru tipul dumneavoastra de polita (produsul specific), astfel încât introducerea unei polite sa ajunga la maxim 1 minut pentru personalul antrenat. De asemenea, eventualele module specializate pot organiza informatia cuprinsa în polita astfel încât sa cuprinda si informatii contextuale cum ar fi numarul auto, numarul de sasiu, vârsta asiguratului, etc.

  • Modulul Raportare

    Permite emiterea de rapoarte având la baza diverse selectii si filtrari. Rapoartele sunt organizate în câteva categorii generice:

    Rapoarte generale: sunt rapoarte construite pentru uzul departamentului managerial si marketing

    - Comisioane agenti exigibile sau neexigibile
    - Reasigurare exigibila sau neexigibila
    - Expirari de polite
    - Scadente polite
    - Lista de polite
    - Vânzari si încasari
    - Stocuri de polite disponibile la agenti, în magazie sau folosite

    Rapoarte contabile: rapoarte care extrag valori necesare în contabilitate

    - Prime brute subscrise
    - Diferente de curs
    - Venituri în avans si eliberari venituri în avans
    - Rezerve de prime
    - Rezerve de catastrofa
    - Stoc si consum de polite
    - Rest de încasat

    Rapoarte daune:


    - Rezerva de dauna
    - Regrese încasate, neîncasate, diferente
    - Fransize încasate, neîncasate, diferente
    - Daunalitate
    - Daune avizate


    Orice raport poate fi tiparit la orice imprimanta, afisat pe ecran pentru vizualizare, sau exportat în format PDF – Adobe Acrobat Reader


     
Acest site foloseste cookies. Afla mai multe.

Categorii de cookie-uri utilizate:


Salveaza preferinte